Fisketure

Fisketure 2009

I 2009 vil jeg forsøge om ikke jeg ka få mange flere skønne ture med spindestangen og fluestangen som skal bruges meget i år for jeg har bestemt at jeg vil meldes ind i Grenaa Sportsfiskerforening efter mange års fravær for jeg vil op i kanalen og fiske igen på de gamle stder som jeg brugte i 80èrne sammen med min onkel.

Fisketure 2008

Karlby Klint 26 december

Havde været ude og se på området den 21 dec. og fundet det interessant, så det skulle prøves anden juledag, men der var kun frisk luft til mig den dag. Der var meget lavvandet.

Gjerrild Nordstrand 21.09.08

Idag var jeg på årets nok sidste fisketur ved Gjerrild Nordstrand og heldet har totalt forladt mig her til sidst ingen hug men jeg så noget sjovt for der var nogen der havde været kreative på stranden og jeg tog et par billeder af det som I kan se her.

STEDERNE

Her beskriver jeg de enkelte ture med faktuelle data om sted, grej, klokkeslet for fangst, osv.

Djurs Fiskepark 20.10.08

Jeg har igen været i Djurs Fiskepark men det er som heldet er væk når jeg er der. Jeg havde fisk på og stod og fjumrede med nettet for det var ikke kommet ud af posen, og så smuttede fisken. Overfor mig stod 2 tyskere og fiskede med deres mega lange stænger der næsten når halvt ud i søen, de tog nok 8 fisk mens jeg var der de 3 timer, gad vist hvad de fiskede med.

Nu er sæsonen ved at gå på hæld og det bliver nok ikke til meget fisken resten af vinteren, med mindre vejret viser sig fra den bedre side.

Havknuden den 29.august 2008

Nu er det jo ikke fordi jeg ikke har været ude og fiske siden april. Problemet er, at jeg de gange jeg har været afsted kun har fanget fjæsinger eller slet ingenting selvom jeg har været både ved kysten, Djurs Fiskepark og Hammelev Ørredvand.

MEN i dag tog jeg til Havknuden og var fremme ved 18.30 tiden og der var temmelig grumset helt inde så jeg gik lidt længere mod syd og kastede ud. Første fisk en FJÆSING åh nej tænkte jeg så skal det nu være dem igen idag. Men så huggede det igen og den gav noget modstand og det var en fin makrel. Lidt efter huggede det igen næsten på samme måde men den gik på tværs af vandet og det var en ørred. Til sidst i tusmørket fangede jeg endnu en makrel så det blev en rigtig god fredag aften ved knuden.

Havknuden 23.04.2008

Jeg bestemte mig for at idag skulle det være. I søndags cyklede jeg rundt i Katholms skove for at finde vejen til Knuden, og det lykkedes så også. I dag tog jeg mit grej på cyklen og smuttede så der ud for at se om der var en lille ørred til mig. Første kast mærkeligt nevren ved blinken og andet ligeså. Jeg tænkte om det var høj bund eller hvad det kunne være. Pludselig sad fisken der og stor blev overraskelsen da et næb kom ovenvande, HORNFISK, jo om ikke det var. Det var tidligt tænkte jeg da jeg først plejer at fiske dem i maj. Nå men 7 stk blev det til hvoraf den længste var ca.80 cm. Så alt i alt en god introduktion til fiskeriet ved Havknuden.

Djurs Fiskepark 17 april 2008

Put and Take i Djurs Fiskepark hvor jeg kørte mod Fannerup og startede fiskeriet kl. 09.30. Jeg havde betalt for 4 timer. Som noget nyt for mig prøvede jeg powerbait og gulp regnorm. Efter lidt tid forsvandt bobleflådet og jeg gav modhug. Det var en fin fisk på 50 cm og ca.2 kg. Herefter tog jeg forskellige blink og spinnere på og sluttede kl.13.20 med at sætte en 16g hvid Djurswobler på og sørme om ikke der var fisk i allerførste kast. Fisken blev landet en mager pind på 1 kg. og 45 cm.

Fisketur til Gjerrild 13. april 2008

Idag den 13 april stod jeg op kl.05.45 og så hvordan vejret var. Kørte mod Gjerrild kl. 07.00 og havde snøren i vandet kl. 07.30. Kl. 08.47 landede jeg den første ørred. En fin lille en på 45 cm og omkring 0,8 kg.

Havde også en ordentlig efterfølger der dog ikke lod sig overliste. Jeg brugte Djurswobler og Fornæswobler. Det var nu den hvide 16 g Djurswobler med de røde prikker der havde heldet idag. Ved 11.00 tiden kørte jeg mod klinten og efter 5 min. fisken fangede jeg yderligere en Ørred på 1.7 kg. og 55 cm. Herlig fisk lige til Rygeren.

Krølle stødte til ved klinten og vi var der sammen til ved 13.00 tiden hvor vi kørte hjem, efter en dejlig dag ved havet.