Mallorca 2013

Mallorca maj 2013

Efter vores tur til Madeira i marts var det ligesom vi manglede noget, det gode vejr. Derfor lurepassede vi i maj efter en billig rejse til Mallorca og den fik vi så med afgang fra Tirstrup lørdag den 4 maj kl 17.00

vi ankom til hotel Maracaibo sidst på aftenen og var klar til at gå på opdagelse søndag formiddag. Vi havde en lejlighed så der skulle lige købes lidt ind.

Udsigten fra vores altan

Det var denne herlighed der mødte os da vi gik de 200 m fra hotellet og ned til vandet, det var sååååå skønt. Nu havde vi fået den varme vi havde savnet hele vinteren.

Sandskulpturer der var så flotte Der var forskellige temaer

Jeg tror der lå over 100 euro i hatten hver dag fra folk der tog billeder

Tirsdag den 7 maj

Vidunderlige Mallorca hedder turen vi tog med på, en udflugt gennem det smukke mallorcinske bjerglandskab, hvor vejen snoede sig gennem frodige dale, oliven- og mandellunde frem til øens største og mest berømte kloster, Lluc. Derfra bevægede vi os videre gennem det fantastiske landskab og ned til den stemningsfulde havneby Port de Sóller. Her fik vi tid på egen hånd til at nyde en lækker frokost med udsigt ud over den lokale lystbådehavn, herefter fortsatte vi turen med sporvogn. Vi kørte videre gennem Port de Sollér og smuk natur til Sollér by, hvor landsbylivet gik sin stille gang. Herfra togr vi med det gamle verdenskendte mahogni veterantog fra 1912 også kaldet ”Appelsinekspressen” med retning mod Palma. Det var virkelig en herlig tur.

På vejen tilbage kom vi forbi et vandresuar der indeholdt 7.340.000 m3

Mallorca er lavet af kalk modsat de canariske øer der er af lava.

Citron træer, appelsin træer og oliventræer samt mandeltræer var nogle af de træer vi kom forbi.

Onsdag den 8 maj

Marked & Arta drypstenshulerne

Vi opæevede et rigtigt mallorcinsk marked i den gamle historiske by Sineu, hvor der på markedspladsen og i de små gader foregik en livlig handel blandt de lokale, såvel som turisterne. Der pruttes om prisen på alt fra frugt og grønt til tøj og brugsgenstande - ja, sågar med dyr som det eneste sted på Mallorca. Vi fik også tid til en forfriskning på en af de små fortovscaféer, inden vi kørte videre forbi de små landsbyer gennem den smukke natur til vi kom til Mallorcas østkyst omkring Porto Cristo, hvor vi fik mulighed for at købe lidt frokost. Vejen fra Porto Cristo førte os op til området omkring Arta. Her besøgte vi de imponerende Arta drypstenshuler. Drypstensformationerne er en ganske særlig oplevelse som efterlod et uforglemmeligt indtryk.