Tenerife 2009

Mette og jeg har i år været på vores første chartertur og har været sammen med min bror Geert og hans kone Grete. Vi har haft en utrolig god ferie hvor vi har set en masse og fået mange gode ferieminder med hjem i bagagen.

Jeg vil i det følgende beskrive lidt af det vi har set og oplevet, men det er jo ikke det samme at se billeder som at være der selv. Jeg kunne godt have blevet der nogle uger mere, for jeg blev ikke færdig med at prutte priser med dem i boderne på stranden.

Udsigten fra lejligheden Hotellet

Ture

Teideturen mandag den 2.marts

Vi blev hentet på hotellet kl. 08.50 og kørte mod Teide af snoede veje hvor man sad og undrede sig over hvor let og elegant chaufføren kom rundt om alle de snævre passager med hornet i bund. Vejret var ikke det bedste og der sneede lidt da vi gik i krateret og så på det fantastiske panorama af lavaformationer. Det er utroligt at tænke på hvilke kræfter der har været på spil da det i sin tid blev dannet. Vi havde besluttet ikke at tage den sidste vej til toppen med tovbanen, da vejret var overskyet og muligheden for at se over hele øen ikke var til stede.

Stranden

Loropark onsdag den 4.marts

Onsdag spiste vi morgenmad på værelserne da vi skulle tidligt af sted mod Loropark der ligger i Porto De La Crus. Vi kørte op af østsiden hvor motorvejen er og kom frem til parken. Her så vi fine blomster, forksellige dyr, papegøjer af alle slags, delfinshow, papegøjeshow, spækhuggerne så vi dog kun som træningsshow, da deres bassin var under renovering.

Vulkanen

Teide er helt sikkert Tenerifes højdepunkt i mere end en forstand. Den strækker sig 3.718 meter op mod himmelen og jeg har ikke kunnet dy mig for at tage mange billeder af denne. Krateret rundt om den er et fantastisk syn af forvitrede lavaklipper der i kløfter og fremspring er over alt.

Nordlige Tenerife torsdag den 5.marts

Bussen kørte kl. 08.40 nordpå mod La Laguna som var kanarieørernes første hovedstad. Her så vi forskellige bygninger og var på det lokale marked og så en lille kirke hvor alteret er af det fineste sølv. Vi var igen højt til vejrs og kunne desværre ikke se meget da vejret igen drillede. Det er i øvrigt det værste vejr i 30 år de har haft på øen i år. Herefter tog vi til Tacoronte hvor vi besøgte en hyggelig lokal vinbodega hvor vi fik tapas og smagte på vine. I bodegaen er der mellem 10-15000 vinflasker fra gæster som er kommet til i årene.

Hjemturen farvel Tenerife og på gensyn