Zakynthos 2013

Ferie på Zakynthos med børnene for at fejre vores sølvbryllup

Vi startede fra Aalborg søndag den 15 september kl 06.20 og var på hotellet ved 11 tiden Græsk tid.

Vores værelser var endnu ikke klar så vi gik de 25 m ned til stranden og gik langs vandkanten i dette skønne vejr.

Resten af dagen tilbragte vi med at gå en lille tur op i byen hvor vi spiste på Restaurant Yamas, der havde noget dejlig mad.

Mandag den 16.09.2013

Dette var dagen vi skulle fejre "Sølvbryllupsdagen". Fruen blev vækket med en lille gave, selvom hun ikke ville have noget, hun fik sin egen Ipad, så jeg kan have min i fred.

Midt på formiddagen bankede det på døren og guiden Rasmus stod uden for med champagne og kage fra Aarhus Charter, det var pænt af dem.

Senere tog vi til Zakynthos by og så den fine kirke de har, og gik der til ved 15 tiden, det regnede en del den dag så det var ikke lige sagen at skulle søge ly hele tiden.

Katedralen i Zakynthos by Sølvkisten med Dionysos jordiske rester

Tirsdag den 17.09.2013

I dag skulle vi til Laganas og sejle ud i bugten for at spotte skildpadder, vi så nu ingen, men en masse flotte formationer af klipper og skildpaddeøen samt det asurblå vand med grotterne hvor der blev gjort bade stop, for dem der ville i vandet. Det er SÅ flot det vand og den farve det har.

Bryllupsøen

Skildpaddeøen har fået navnet fordi den lligner en skildpadde

Onsdag den 18.09.2013

I dag tog vi til Agasi for at se hvordan den så ud, og kunne konstatere at det var det samme som i Kalamaki med de der Supermarkeder med souvenirs og barer og restauranter. Vi kørte hjem til hotellet hvor Stine og jeg lige var en tur i vandet.

Jeg troede lige at jeg kunne græsk efter få dage men så så at colaen var dansk importeret.

Torsdag den 19.09.2013

Idag skulle vi på ø turen der startede kl 09.00 med at køre til Exo Hora hvor vi så det 3000 år gamle oliventræ, herefter kørte vi til Anafonitria hvor vi så ruinerne af det gamle kloster hvor hele øens skytshelgen Dionysos var munk. Der efter gik turen videre til Dimitris`lokale bod hvor der blev handlet olivenolie, honning ogl. derefter kørte vi til Navaghio hvor vi kunne se skibsvraget på stranden, sikke et syn, det er prentet ind på nethinden. Stine skulle jo have nogle gode billeder, men da jeg så hun stod blot 30 cm fra kanten til 300 m dybt fald fik jeg et sug i maven og bad hende om af komme med det samme, puh ha.

Efter det tog vi til Adios Nicholaos hvor vi i båd kom ud til de blå grotter, hold fast de var smukke og det krystal klare vand hvor men kunne se bunden 8 m nede. Efter en dejlig frokost tog vi til Callinico vinfabrikken og så hvordan man lavede vin og fik også en lille smagsprøve. Herefter gik turen hjemad igen og em masse skønne indtryk rigere.

Fredag den 20.09.2013

Idag var der fra morgenstunden overskyet, og da vi gik op til byen begyndte det at styrt regne, det stod ned i tykke stråler i over en time og strømmen gik i hele byen, så var det med at søge inden dørs og vi fandt da også spisestedet med det absolut dårligste mad vi fik på hele turen, øv øv.

Lørdag den 21.09.2013

I dag var den sidste hele dag i ferien og blev nydt på stranden med at bade og tage sol, jeg tror vorherre tabte saltbøssen da han lavede middelhavet.

Det er lige billeder af hotellet som lå helt ned til vandet, og udsigten over vandet fra altanen var helt unik.